måndag 18 juli 2016

Bokmalar ~ Lukutoukat


Ett favoritställe för barnen och mig är biblioteket. Den besöker vi ofta.
Barnen spelar spel, leker en stund, bläddrar och söker bland böckerna.
Jag får en stund söka nåt till mig också. Sitta ner och läsa ett tag.
Vår gemensamma tid tillsammans med nåt vi alla tycker om.
Och hem kommer vi ofta med mer böcker än vi nästan orkar bära.
Tänk, nåt så roligt som är gratis.
Mina båda barn är liksom jag bokmalar.
Så glad att vi redan då de var bebisar började läsa för dem. Nu sätter det värde på böcker och sagor.
Ofta blir det stunder då vi alla är tillsammans, myser och läser nån gemensam eller vardera en egen bok.
Stunder att ta vara på med barnen. Nåt jag hoppas de kommer ihåg som äldre.

~M~

Yksi lasten ja minun suosikkipaikoista on kirjasto .
Siellä käydään usein.Lapset pelaavat pelejä, leikkivät hetken. Selaavat ja etsivät kirjoja.
 Saan etsiä jotain myös minulle. Istua alas ja lukea hetken.
Meidän yhteistä aikaa josta pidämme .
Ja kotiin tuodaan usein enemmän kirjoja kuin jaksetaan kantaa.
Kuvittele jotain niin hauskaa joka on ilmaista
 .Lapseni ovat lukutoukkia kuten minä .
Olen niin iloinen siitä että aloitettiin niille lukeminen jo kun he olivat vauvoja. Nyt he arvostavat kirjoja ja satuja .
Usein meillä on hetkiä kun olemme kaikki yhdessä , luemme jokun yhteisen kirjan tai jokaisella on oma kirja.
Hetkiä joita arvostaa lasten kanssa.
 Jotain mitä toivon että he muistavat aikuisina.

~M~




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Håller med!!! Bibliotek är fantastiska!!!
Läsa egna böcker och läsa för barn är det bästa!!!
Kram från Britt också en bokmal =0)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Trevligt att du tittade in här i bloggen Britt.